Bijna weekend! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu Bijna weekend! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu

Bijna weekend!

Door: LindaHilbink

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Oktober 2011 | Griekenland, Athene

Vanmorgen moesten we weer vroeg uit en tot onze verbazing reed alles! Dat was echt ongelofelijk dus waren we weer mooi op tijd op het werk. Vanmorgen ben ik begonnen bij de apen en na de pauze moest ik alweer van alles van de katachtigen schoonmaken maar ook weer bij de maki’s. Hier waren veel schoolgroepen met van die kleine ***** koters die allemaal aan de maki’s begonnen te trekken en te doen. De leraar stond er gewoon naast en zei er helemaal niets van! Ook luisterden ze niet echt naar mij maar na een tijdje gekeken te hebben zijn ze toch weggegaan :) Na de grote pauze heb ik Kelly geholpen want ze was de hele dag al bezig in een mega verblijf van weet ik hoeveel vogels om daar alle zooi weg te harken. Alles moest nog in zakken dus daar zijn we de hele middag nog mee bezig geweest. In totaal hebben we er 17 zakken uitgehaald met bladeren en troep! Wat een werk zeg! Gelukkig waren we daarna klaar en mochten we naar huis. Bij de bushalte stonden nog een aantal mensen te wachten en die man vroeg meteen weer waar we vandaan kwamen. Hier hadden we echt geen zin in dus deden we alsof we hem niet hoorden. Toen kwam ie naar ons toe en heb ik me van de domme gehouden door heel gebrekkig te zeggen dat ik geen Engels kan. Hij liep toen weer weg alleen toen kwam er een collega van ons aan en die begon een heel gesprek met die vent. Ze kenden elkaar dus en hij vroeg aan onze collega waar we vandaan kwamen en hoe we heetten. Hij antwoordde maar vond het raar dat wij niets zeiden. Ze bleven maar praten over ons en begon ineens helemaal tegen mij over hoe mooi ik wel niet was en bla bla bla. Nog steeds had hij geen idee dat we alles konden verstaan. Hij ging weer verder tegen onze collega en zei dat hij meteen kon zien dat we niet uit Griekenland kwamen want we keken zo anders en weet ik veel wat nog meer. Net voordat de bus er was zei onze collega dat wij wel degelijk Engels konden praten en toen zei hij meteen: Oooh Linda je hebt tegen me gelogen! Toen zijn we maar snel de bus in gerend maar hij moest dezelfde bus hebben maar gelukkig hebben we hem niet meer gezien of gesproken. Later zaten we in de metro en zat er zon ouwe taart tegenover ons die steeds iets wilde duidelijk maken met gebaren. Een vrouw die ernaast zat vertaalde uiteindelijk wat ze zei en dat was dat ze ons zo mooi vond. Ja hoor gaan we weer. Onze ego is nu wel weer genoeg gestreeld hoor :P Op Syntagma aangekomen zijn we naar de grote gele M gegaan, we zijn op dat idee gekomen door mama ;) Hier had ik wat besteld en moest betalen alleen kon ik zo snel mijn portemonnee niet vinden en dat mens herhaald de prijs nog een keer want het was echt een chagrijnige heks. Ik zei dus dat ze maar geduld moest hebben want ik was hem al aan het zoeken. Na hem gevonden te hebben kreeg ik het bonnetje dus kon ik snel naar de wc :) Toen ik terug kwam zag ik Kelly niet meer staan dus was ik maar naar boven gegaan om te kijken. Daar zat ze alleen was mijn patat er niet. Zegt ze doodleuk, owja je patat heb ik laten vallen :P Gelukkig kreeg ik wel meteen een nieuwe maar dan gebeurd er eindelijk eens wat en dan mis ik dat net weer.. :O Toen alles op was zijn we richting de bussen gelopen alleen zagen we onze bus net voor onze neus wegrijden. Toen zijn we maar gaan kijken bij het parlementsgebouw want daar staan van die apen met van die vage pakkies aan die vaag lopen enz. Maar onderweg zag je overal van die gastjes die elkaar aant zoenen waren dus ik zei iets van is het nationale pak haar midden op de weg dag ofzo? En echt toen ik dat gezegd had hield zon stelletje meteen op en keek me boos aan :P Ik zweer toch echt dat het geen Nederlanders waren maargoed. Aangekomen bij dat gebouw zaten we die gastjes een beetje belachelijk te maken en naast ons begonnen ze ineens te lachen… Bleken dat wel gewoon Nederlanders te zijn geweest die geen idee hadden wat er zich hier gister en eergister had afgespeeld. Lijkt me wel zo handig als je hier heen komt voor een vakantie.. Lijkt me niet dat je dat hebt kunnen missen… Toen zijn we maar terug naar het hotel gegaan en onderweg natuurlijk nog even een stop gemaakt bij onze vuilnisbelt die nog steeds staat! :) Jammer genoeg hebben ze al 2 van de 5 containers ergens anders neergezet, waarschijnlijk omdat ze gewoon jaloers zijn op onze winnende berg :) Toen we in het hotel aankwamen stond er bij de receptie ineens een bos met rode rozen en meteen kwam Jen al naar ons toe, Linda, Linda! Deze zijn voor jou! Ben je jarig ofzo? Nou nee :P Heeft Rene dus 12 rode rozen naar me toegestuurd met een kaartje erbij geschreven door een Griek :P Nu zijn ze in het hotel best wel jaloers en proberen ze achter steeds meer dingen van Rene te komen :P Nu staan ze mooi op mijn nachtkasje en ben ik benieuwd hoe lang ze het hier overleven. Ik hoop heel erg lang!
Straks gaan we nog even naar beneden want ze hadden het over een film kijken ofzo maar we hebben geen idee hoe laat dus ben benieuwd :)
We hebben nu lekker weekend dus morgenvroeg geen wekker! Echt heerlijk!!!! We gaan morgen de bustour door Athene heen doen en hebben er lekker weer bij namelijk 23 graden! Hebben er zin in!

Owja nog even over de dooie die gisteren gevallen is in de demonstraties… Dit was een man die een zwak hart had en die tijdens de demonstratie een hartaanval gekregen heeft. Dit had dus niet echt te maken met de demonstratie maar in het nieuws klinkt dit natuurlijk altijd “leuker”.

Dit was het wel weer voor vandaag denk ik zo ;)

  • 21 Oktober 2011 - 20:37

    Mam:

    Ik denk dat rene een beetje teveel over Grieken hoort die jou zo mooi vinden :)

  • 21 Oktober 2011 - 21:14

    Sannie:

    Hay Linda dat denk ik ook wat je moeder zegt.Maar wel lief van hem,hij mist je wel.Ik wens jullie een fijn weekend.Groetjes Sannie

  • 21 Oktober 2011 - 22:11

    Gitta:

    Dat noem je liefde;-)romantisch!!! Hoop voor je dat de rozen nog lang houden!!! Groetjes!!

  • 22 Oktober 2011 - 09:46

    Opa En Oma :

    Wat heb je ons een mooie kaart gestuurd .Wat een prachtige foto jij zo tussen de apen
    Hardstikke mooi en hartelijk bedankt Groetjes uit Coevorden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Linda

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 44505

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Alweer Griekenland

27 Mei 2011 - 18 Juli 2011

Athene

Landen bezocht: