Eerste dag bij de savanne - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu Eerste dag bij de savanne - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu

Eerste dag bij de savanne

Door: LindaHilbink

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Oktober 2011 | Griekenland, Athene

Vanmorgen werkte het vervoer lekker mee en konden we hier meteen al de bus in stappen. Op elk metro station zijn roltrappen omdat de Grieken nogal lui zijn zo lijkt het :P Maar vanmorgen was het wel heel erg komisch want iedereen gebruikte de trap wat al erg ongewoon is... Toen stapte een vrouw de roltrap op... Maar ja.. Dat gaat nogal moeilijk als die trap naar beneden gaat en jij naar boven wil... Ze viel dus bijna en kon zich nog net aan de reling vastgrijpen. Dit was echt heel leuk om te zien alleen vond ze het zelf niet leuk. Tja dan moet je de rest ook maar volgen hoor! Niemand neemt vrijwillig de trap als er naast ook een roltrap te vinden is. Maargoed, toen we bij de bushalte waren stond zelfs de vorige bus er nog maar deze was behoorlijk vol en dan zouden we en een half uur te vroeg zijn en moeten staan. We hebben dus maar een bus gewacht en daar konden we lekker zitten dus kon ik zittend genieten van mijn Chocomel :) In het park aangekomen keken we op het rooster en zagen dat Nadia, ze spreekt engels, vrij was. Ook Manos stond op het rooster en praat ook engels maar we kregen te horen dat hij ziek was. Dit betekende dat dat iedereen van de savanne was die engels kon dus moesten we het doen met de Grieken die alleen Grieks spraken. Kelly moest met Stellios mee en ik met Jorgos. Ik mocht beginnen in de stal van de savanne waar ik de hokken van de zebra's schoon moest maken en de waterbakjes. De uitleg ging half in het Grieks en met vele gebaren en geluiden :P Wel wist ie in het engels te zeggen dat ik het rustig aan moest doen en hij mij om 10 uur weer zou zien bij de pauze. Ik heb gedaan wat hij zei maar was om half tien al klaar. Tja dan ga je maar giraffen enzo bekijken totdat het tijd is om naar de pauze te gaan. Bij de pauze aangekomen begon Dimitries van de apen en katachtigen tegen mij te zeggen dat ze mij wilden lenen om de katten schoon te maken. Eerst geloofde ik hem niet maar het bleek dus echt waar te zijn want ze hadden niemand van het kattenteam dus kreeg ik weer de sleutels mee en mocht alles schoon gaan maken. Ik zei voor de grap dat ik Kelly ook wel mee wou hebben en dat mocht ook zo. Dus hebben we gezellig samen alle katten schoongemaakt en toen we klaar waren leverde ik de sleutels weer in bij Dimitries en toen vroeg ie om nog een gunst. We mochten de cheeta's gaan schoonmaken.. Uhm.. Wat is een cheeta? Een kat. Ja dat betekend dat we die dus al schoongemaakt hebben denk je ook niet? :P Daar was ie wel blij mee dus mochten we de maki's weer gaan voeren. We namen wat bananen mee en zaten er weer helemaal onder. Ik had een heel lief kleintje op me schoot en die bleef maar zitten terwijl alles al op was en ik kon hem overal aaien :) Toen zag ie mijn hand en dacht ooooh nog wat banaan! Laat ik dat er af gaan likken! Toen was ik mijn hand dus kwijt en is ie helemaal afgelikt door een klein schattig makietje :) Daarna was het bijna ( nog minstens een half uur ) tijd voor pauze dus dan ga je naar de keuken en niet veel doen :P Na de pauze hebben we de keuken nog schoongemaakt en de kamelen geklierd. We moesten ze schoonmaken alleen die beesten komen op je af dus Stellios leed ze af zodat wij schoon konden maken en toen dat klaar was moesten we wachten op de tijd dat de wolven gevoerd zouden worden. Toen het tijd was gingen zij er bij in en gebaarden naar ons dat wij ook moesten komen. We kregen handschoenen en een kip in onze handen gedrukt. Oke... We moesten gaan zitten en dan kwam de wolf naar ons toe en pakte het vlees uit onze handen. Dit was best wel eng maar ook wel heel erg gaaf want ze doen eerst heel erg voorzichtig maar zodra ze dicht bij het vlees zijn happen ze snel en zijn ze weg met het vlees. Hier hebben we natuurlijk een foto van gemaakt :) Daarna gingen we naar de wilde honden en probeerden daar hetzelfde maar helaas hadden ze geen honger en lieten ons zitten. Dit was wel erg jammer maar dat komt nog wel :) Daarna mochten we het bad van Vickie de otter schoonmaken alleen dat ding is opgevoed door mensen dus daar komt ie dan ook telkens op af dus zodra je iets wil doen heb je dat ding aan je broek hangen. Gelukkig wou Kelly lokaas zijn dus zat ze de hele tijd met dat ding op der schoot die der overal probeerde te bijten waar ze maar bij kon :P Toen dat eindelijk klaar was konden we richting huis. We wilden wat gezonds eten maar toen we in de metro kwamen zat dat hele ding vol met reclame van de MC Donalds! Overal cheeseburgers, patat en milkshakes! Ja dan kan het toch niet anders dan dat we daar maar wat gegeten hebben... Alleen ik wou een milkshake maar toen was dat ding kapot dus had ik geen milkshake :( SNIK! :( Toen zijn we maar weer naar huis gegaan en denken dat iedereen met een mega bocht om ons heen lopen want we stinken echt een uur in de wind :P Gelukkig heb ik al gedoucht en zit nu op de gang zodat ik dit verhaal kan plaatsen ;)
Vanavond gaan we vroeg naar bed en waarschijnlijk gaan we zo Final Destination 3 kijken maar dat zien we nog wel. Morgen gaat de wekker weer om 6 uur maar we zijn waarschijnlijk al wel eerder wakker want de lokale markt begint hier morgenvroeg al weer heel vroeg met opbouwen...

Vandaag zijn we precies op de helft van de dagen dat we hier zijn dus vanaf nu kan het aftellen weer beginnen. Vandaag nog 15 daagjes en dan zijn we alweer terug in ons kouwe kikkerlandje...

  • 26 Oktober 2011 - 17:56

    Mam:

    Best wel eng hoor met die vossen...

  • 26 Oktober 2011 - 20:00

    Opa En Oma:

    Pas maar op met die wilde beesten .
    Het lijkt mij heel erg eng.

  • 27 Oktober 2011 - 07:49

    Sannie:

    Hay Linda,je bent nog niet door de Nederlandse cocomelk heen.Ben je niet bang voor die wolven?Ik zou het in mijn broek doen van angst.Heb het al niet op grote honden hier laat staan wolven en vossen.Maar goed jij bent er ook voor de dieren dus dan moet je geen angst hebben.Knap hoor.Hoe is het verder in Griekenland is het weer nog mooi daar?En de vuilnis wordt die al weer opgehaald?Nou groetjes en tot een volgende keer.Sannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Linda

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 44517

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Alweer Griekenland

27 Mei 2011 - 18 Juli 2011

Athene

Landen bezocht: