Wieeeekend deel 2 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu Wieeeekend deel 2 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu

Wieeeekend deel 2

Door: LindaHilbink

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Oktober 2011 | Griekenland, Athene

Vanmorgen hebben we natuurlijk weer lekker uitgeslapen en zijn daarna weer naar Syntagma gegaan om met de bus mee te gaan. Bij de halte National Garden zijn we als eerste uitgestapt. Dit is een heel groot park waar heel veel mensen waren. Hier hebben we een aantal foto's gemaakt. Ook een foto waar Kelly denkt dat ze een boom om kan duwen :P In het park was ook een ZOO. Hier zijn we heen gegaan en eenmaal aangekomen waren er wat hokjes met eenden en ganzen. Stelde echt helemaal niets voor. Op een kaart zagen we dat er ook een groot meer moest zijn. Hier zijn we dus ook naar opzoek gegaan alleen was het nogal lastig om te vinden. Wat bleek nou, deze lag naast de ZOO en stelde ook al helemaal niets voor. Toen zijn we maar weer richting de bushalte gelopen alleen daar moesten we heel lang wachten op de bus. Toen kwam er eindelijk eentje aan bleek deze ook nog naar de haven te gaan alleen had je hier een ander kaartje voor nodig. Zucht... Dat betekende weer een half uur wachten... Toen zijn we maar naar het parlementsgebouw gelopen om daar te kijken naar die apen in die vage pakkies wantr het is vandaag zondag en dan hebben ze een ander pakkie aan en elk uur wisselen ze van wacht en dat zag er nog al leuk uit dus dit hebben we gefilmd :P Ook zijn we met de apen op de foto gegaan, haha! Daarna kwam de bus eindelijk en zijn we uitgestapt bij een markt. Alleen lag hier alleen maar troep dus waren we al snel weer verder gelopen. Onderweg kwamen we een bakker open waar we een heerlijke stokbrood gekocht hebben, mmmm! Daarna hebben we weer een hele poos gewacht op de bus en zijn toen een hele poos in de bus blijven zitten totdat we weer bij Syntagma waren. Hier hebben we nog gezocht naar de man met de mooie glazen beschilderingen maar helaas hebben we hem niet gevonden. Denk aankomende zaterdag wel weer want dan zijn de winkels los en zijn er dus meer mensen in de stad. Toen zijn we maar doorgelopen naar Monostraki want hier zijn alle toeristenwinkeltjes en waren veel straatartiesten bezig. Zo ook twee mannen met poppen aan touwtjes. Ze speelden nummers met de poppen en ze waren best wel goed. Opeens moest ik naar voren komen en gaan zitten op een krukje. Toen werd er een nummer opgezet en dat deed die pop dan. Hij zong dan voor mij en ik lach echt helemaal in een deuk. Kelly heeft er een filmpje van gemaakt dus kijk die zo wel even terug :P Dit was wel heel erg leuk maar ik was wel blij toen het nummer afgelopen was hoor! Daarna zijn we snel naar de winkeltjes gelopen en daar zat opeens zon zwarte die varkentjes verkocht. Alleen hier zagen we een licht roze bij en die hadden we nog nooit gezien! Ook moest ze de oranje en de groene nog dus dat werd weer afdingen. Deze was wel lastiger dan die bij het Acropolis maar het is ons weer gelukt. Normaal 1 voor 2 euro en nu hebben wij er weer 3 voor 2 euro dus dat was weer mooi :) We hebben nog even rondgesnuffeld in de winkeltjes en kregen daarna trek. Er zaten daar restaurantjes en we wilden graag pannenkoeken hebben maar helaas kenden ze dat niet dus dat werd hem niet. Toen zijn we maar weer in de bus gestapt en zijn we naar huis gegaan. Nu zitten we weer in de lounge en ben ik aan het wachten tot mijn foto's en video's eindelijk op de laptop staan. Het weekend is bijna afgelopen en dat vinden we best wel jammer want dat betekend dat we morgen er om 6 uur al weer uit moeten. Dit is wel weer heel erg vroeg maar ja het moet.. We gaan vanavond dan ook niet al te laat naar bed. Ook is er dinsdag misschien al weer een staking met het openbaar vervoer alleen weten ze dat nog niet helemaal zeker dus dat zullen we morgen wel lezen.
Dit was het wel weer zo ongeveer voor vandaag ;)

• 23 Oktober 2011 - 17:37

Mam:

Ik ben erg nieuwsgierig naar dat filpmje haha. Kun je die niet in de dropbox zetten?

• 23 Oktober 2011 - 18:01

Linda Hilbink:

Ik krijg hem nog niet op de laptop want mijn camera is leeg...