Reisdag - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu

Reisdag

Door: LindaHilbink

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 Juni 2011 | Griekenland, Artémida

Vandaag zijn we al vroeg opgestaan om om 9.15 uur met de bus te kunnen gaan. We zijn naar Athene gegaan om daar weer verder te gaan met de metro richting het vliegveld. Hier moet je een extra kaartje voor kopen van 8 euro. Dit hebben we dus maar gedaan maar we zijn niet gecontroleerd. Dat doen we dus in het vervolg ook niet meer. Om 11 uur zijn we op het vliegveld aangekomen en dat was mooi op tijd want onze ouders waren net geland en hoefden alleen nog maar hun bagage op te halen. Dit duurde aardig lang dus we hebben een mooi poosje staan wachten voor de klapdeuren van de departureshal. Uiteindelijk kwamen ze er uit en waren blij ons te zien en wij natuurlijk ook om hun weer te zien :) We zijn toen de metro ingestapt zonder kaartjes of iets en zijn meteen richting het hotel gegaan. Dit was best een lange reis maar ze wisten nog niet wat ze nog meer te wachten stonden. In het hotel aangekomen waren we aangenaam verrast door de kamers want dit zag er allemaal best goed uit dus dat scheelt weer. Toen ze zich gekleed hadden voor het weer hier hebben we maar even wat gegeten want ze hadden honger en wij ook. We zijn daarna de metro weer ingestapt en hebben ze ook het syntagma plein laten zien waar afgelopen woensdag 250.000 demonstranten op stonden. Hier zijn we nog even naar de Mc Donalds geweest om de benodigde vloeibare dingen te benuttigen, een milkshake dus :) Alleen zag Nick hier een heel zielige man die zelf met krukken bijna niet meer kon lopen en langs de tafeltjes ging voor een beetje geld, hij kon dit niet aanzien en gaf de arme man 2 euro. Hij ging meteen de Mac in om daar 2 cheeseburgers op te halen en die heeft hij lekker buiten opgesmult. Dit deed ons allen zeer goed en nu hebben ze besloten om hem morgen weer op te zoeken en hem weer wat geld te geven. Als ze hem niet kunnen vinden dan zoeken ze een andere zodat ze er elke dag 1 kunnen helpen :) Ja de Nederlanders zijn zo slecht nog niet ;) Maargoed laten we verder gaan met de reis, we moesten naar Nomismatokopio, dat is de halte waar we over kunnen stappen op de bus naar onze studio. Gelukkig hoefden we niet lang te wachten op onze bus en konden we onze reis vervolgen. Ze waren allemaal onder de indruk van alles, hoe het hier was met de huizen tot aan de auto's op straat en de verkeersregels. Toen we bij onze halte aangekomen waren moesten we de "weg" op naar onze studio, deze is niet verhard en bestaat uit stenen en zand en dit vonden ze al wonderbaarlijk. In onze studio aangekomen kregen ze een grote schok, dit is toch wel heel erg klein! Ze hadden respect voor ons en nog veel meer :) Dit deed ons goed :) Na allemaal bijgekomen te zijn van al het gereis na een lekker bekertje drinken hebben we ons omgekleed en zijn lekker naar het strand gegaan om daar de zee in te duiken en om lekker te gaan liggen op het strand. Toen het wat frisser werd zijn we wat gaan eten met ze allen bij een eettentje bij ons in de straat. Papa en ik zijn toen nog even snel naar een kioskje gegaan om daar toch maar wat buskaartjes op te halen want ze vonden het zwart rijden toch wel een beetje eng. Na lekker gegeten te hebben hebben we ze maar op de bus terug naar het hotel gezet met een papier hoe ze daar moeten komen van punt tot punt en hoe ze morgen natuurlijk naar de dierentuin moeten komen want daar moeten ze wel op tijd zijn! Om 12 uur begint namelijk de vogelshow en na de tijd mogen wij een vogel vliegen dus dat moeten ze natuurlijk wel zien! Na ongeveer 5 minuten terug te zijn in onze studio krijg ik een smsje van mijn ma dat ze gecontroleerd zijn in de bus! WOW! Wat een geluk dat we net die kaartjes gekocht hebben zeg! En dat terwijl wij hier in die 3 weken tijd dat wij hier zijn nog nooit een controle hebben gehad! Nou gelukkig maar dan:)
Morgen moeten we weer naar stage toe en beginnen we op de nieuwe afdelingen, Laura gaat naar de vogels en ik ga naar de apen en de katachtigen dus ik ben benieuwd!

• 19 Juni 2011 - 19:37

Sannie:

Hay Linda,mooi verhaal.Leuk dat je ouders en broertje er zijn.Geniet ervan en veel plezier met elkaar.Het was hier vandaag echt snertweer.Veel regen en wind.Dus best wel jaloers op jullie mooi weer daar.Maar goed nog 1 weekje en dan zitten wij in Spanje,daar is het nu ook 30 graden.Ryanne en Jochen zitten nu in Oostenrijk en gaan morgen naar Italie.Martijn zit in Marokko daar was het 40 graden.Nou dat lijkt mij niet lekker.Nou groetjes en tot gauw.Hennie en Sannie

• 19 Juni 2011 - 20:31

Opa En Oma :

wat ontzettend lief van nick om die man wat te geven goed hoor geniet maar lekker hoor veel plezier bij de volgende staigeplek bij de apen doei

• 19 Juni 2011 - 21:13

Gertjan:

Hey linda nou je mag blij zijn dat je daar bent en niet hier we zijn vandaag best wel nat geworden Rene een beetje meer dan ik maar dat is zijn eigen schuld moet hij maar niet henk w. mee gaan opbouwen. Doe morgen de groetjes aan de rest daar en zeg maar tegen je pa dat alles optijd klaar stond en alles goed gegaan is. Gr. ons 3