Scuba Diving! - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu Scuba Diving! - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu

Scuba Diving!

Door: LindaHilbink

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Juli 2011 | Griekenland, Artémida

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en heb ik aan mijn fotoboek kunnen werken.
Om half 4 hadden we met ze allen afgesproken bij Koropi, de metrostop voor het vliegveld want hier zou Jasha ons ophalen om ons mee te nemen naar de duikplek. Toen we hier waren hebben we wetsuites gekregen en die moesten we aan doen. Wat een ramp zeg! Ik voelde me net een pinguïn! Van te voren vroeg ze al of er iemand was die het snel koud had dus ik dat was alleen maar mooi. Ik kreeg dus een lang pak die aardig dik was. Eenmaal half in het pak te zitten moesten we allemaal formulieren invullen over je gezondheid enz. Toen legde de meneer ons vanalles uit over het duiken en de handgebaren. Toen alles klaar was keken ze onze papieren na en toen moest Laura op kantoor komen. Het kwam er op neer dat ze niet mocht duiken door dat stomme klote ding in der hoofd. Hier was ze heel verdrietig om maar gelukkig mocht ze wel gewoon snorkelen en kon ze ons van bovenaf volgen. Na eerst een poos in het ondiepe water gezeten te hebben en alle dingen gedaan te hebben zoals dat ding uit je mond halen en er daarna weer door te ademen. Toen dat klaar was gingen we het diepe in en hebben daar nog een poos rond gezwommen. Dit was heel erg mooi en hebben ook heel veel vissen gezien. Toen we bijna klaar waren mocht Laura ook nog met de extra "luchtslang" met de begeleidster mee maar bleven wel boven het water. Zo heeft ze ook nog met dat ding kunnen spelen en heeft ze alles gezien wat wij ook gezien hadden. Gelukkig maar :) Toen we klaar waren moesten we het water weer uit en dat viel niet mee! Ten eerste had je gewichten om, dit waren er onder water niet genoeg voor mij dus heb ik er nog 2 bij gekregen, toen zat ik al op 8 kilo aan gewichten. Dan heb je ook nog zon fles op je rug van 10 liter! Dat is echt een opluchting als ze die van je schouders afhalen zeg! Daarna moet je nog uit je wetsuit zien te komen maar dat wou niet echt... Courtney heeft er eerst aan getrokken want ik kreeg hem niet over me voeten heen. Daarna heeft Laura het nog geprobeerd maar die zag al snel dat er geen beweging in te krijgen was. Toen hebben we er maar iemand bij geroepen en die man heeft me bevrijd na een poosje getrokken te hebben. Bij de eerste voet scheurde er iets in het pak maar dat maakte hem niet uit. De tweede voet ging wel goed en toen was ik eindelijk weer vrij en was ik geen pinguïn meer :) Toen kregen we nog certificaten die een jaar lang geldig zijn dus kunnen we nu overal duiken op de wereld maar dan natuurlijk wel met begeleiding ;) Toen we betaald hadden hoefde Laura niets te betalen want ze had ja immers niets gedaan... Hier was ze wel blij mee en als ze morgen een ja kon krijgen van de dokter zou ze morgen weer mogen komen om als nog te duiken. Maar omdat ze alles al gezien heeft gaat ze dat niet meer doen. Jasha heeft ons weer bij de metrohalte gedropt en zo konden we weer naar huis. Nu zijn we net thuis om half 12 en hebben we nog een pizza gegeten want we hadden nog geen avondeten gehad, middag- en ochtend eten bestond voor mij uit soepstengels met witte chocopasta dus we hadden wel honger :P
Morgen komen Aalt en Courtney en misschien Jasha nog naar ons huisje voor de laatste keer maar daarvoor moeten we eerst nog een heleboel opruimen want het is hier een grote *****bende! Dan vliegen we overmorgen al weer terug... Dat zou wel wennen zijn want hier was het vandaag bijna 40! graden!

  • 16 Juli 2011 - 22:05

    Mam:

    Ik vond het ook al zo lang duren voor je verslag er op stond haha.
    Dat klinkt weer als een geweldige dag zeg.Nog 1 dag en dan moet je alweer in het vliegtuig :)

  • 16 Juli 2011 - 22:05

    Sannie:

    Hallo Linda wat weer een mooi verhaal.Sneu voor Laura dat ze niet mocht duiken,maar gelukkig heeft ze nog wel alles kunnen zien.Wim,Hennie zijn broer Bianca en Rob zaten vroeger ook op duiken.Ze gingen hier in Nederland ook vaak duiken,Is wel een mooie sport maar duur als je alles moet aanschaffen.Geniet morgen nog maar even van het mooie weer hier is het namelijk herfst.Lijkt het wel.Nou zie je gauw en alvast een goede reis.Maria,Herman en Robert vliegen morgen naar Kos.Groetjes Sannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Artémida

Athene

Attica Park

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2011

Een na laatste dag...

16 Juli 2011

Scuba Diving!

15 Juli 2011

Laatste stage dag

14 Juli 2011

Locken bij de katachtigen

13 Juli 2011

De grote dag! Zwemmen met de dolfijnen!
Linda

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 44290

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Alweer Griekenland

27 Mei 2011 - 18 Juli 2011

Athene

Landen bezocht: