De grote dag! Zwemmen met de dolfijnen! - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu De grote dag! Zwemmen met de dolfijnen! - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu

De grote dag! Zwemmen met de dolfijnen!

Door: LindaHilbink

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Juli 2011 | Griekenland, Artémida

Vanmorgen ben ik begonnen bij de savanne. Hier heb ik weer hetzelfde gedaan als gisteren dus dat was niet zo boeiend. Het werd pas boeiend toen het bijna pauze tijd was... Want na de pauze mochten we richting de dolfijnen om met ze te gaan zwemmen! Aalt, Courtney en Jasja, het andere Nederlandse/Griekse meisje, mochten van hun begeleiders komen kijken dus die vonden dat ook weer leuk :) Eerst omkleden, dan snel douche en dan het bad in! Het water was best wel koud en buiten was het in de schaduw al 34 graden dus dat was nogal een verschil, ook waaide het behoorlijk dus dat maakte het niet echt warmer ofzo. Toen we het bad in mochten heeft ze ons eerst wat verteld over de dolfijn. Het was een vrouwtje en ze liet zien hoe je dat kon zien, ook mocht je haar aaien. Ze vertelde dat ze 200 kilo woog en 2,5 meter lang was. Ze vertelde over haas blow-hole en daar mochten we onze hand boven houden en dan blies ze, wat een kracht zit daar nog achter zeg! Toen waren we bij haar mond en zagen we een heleboel tandjes en een tong. Deze mochten we aanraken en dat voelde wel heel raar, de dolfijn zelf trouwens ook wel hoor :) Toen mochten we met de dolfijn beginnen te "spelen" maar eerst moesten we "hoi" zeggen, ze is recht voor je en je houd je armen omhoog. Ze springt dan het water uit zodat ze haar flippers in je handen doet. Dit betekend hoi. Daarna gingen we met haar zwemmen. Laura en Nikitas mochten op haar buik liggen en ik mocht met haar mee het bad in terwijl we beiden op de rug lagen en ze me meetrok terwijl ik haar vin vasthield. Toen de trainster het fluitsignaal gaf stopte ze en zwom ik terug. Ineens voelde ik haar neus in mijn voet en wou ze me vooruit duwen :) Dit heeft ze een heel klein stukje gedaan en dat voelde al héél erg gaaf! Daarna kwam er weer een foto moment, je moest je dolfijn "optillen" en dan keek ze de camera in en deed ze haar staart omhoog. Hier zijn hele mooie foto's van gemaakt! Tot slot hebben we nog een aantal foto's gemaakt met Laura en mij samen met de dolfijn in het midden. Dit was echt geweldig! Het hele zwemmen met de dolfijnen was om nooit te vergeten! We waren met ze drieën en hebben in totaal een half uurtje in het water gezeten maar het was echt een geweldige ervaring! Het zou je werk maar zijn zeg!

Vandaag hebben we wat anders gegeten... Namelijk pannekoeken, want Aalt en Courtney waren mee gekomen naar onze villa waar ze behoorlijk van onder de indruk waren. Alleen duurde het een half uur voordat er 1 pannekoek klaar was en ze waren nog niet te eten ook niet... Dus dat was 1 keer en nooit weer :P Nu zijn we aan het bedenken of we het overgebleven beslag ook aan de honden kunnen voeren...

  • 13 Juli 2011 - 20:11

    Gitta:

    Hey!!! Mooie fotos... echt iets om nooit meer te vergeten... geweldig!! Nou Linda zou zeggen geniet nog ff niet meer lang kom je weer thuis hier naar het koude nederland!!! Groetjes van ons 3tjes;-)

  • 13 Juli 2011 - 20:14

    Mam:

    Deze stage ga je echt nooit meer vergeten. Dit had je van te voren nooit kunnen bedenken. Het is maar goed dat Rene daar niet is anders zou ik bang zijn dat je nooit weer terug zou komen haha.

  • 13 Juli 2011 - 20:17

    Linda Hilbink:

    Nou als die hier zou zijn dan zou ik het wel best vinden ja :P
    Alleen weet ik niet of ik voor 5 euro per uur ga werken...

  • 13 Juli 2011 - 20:20

    Opa En Oma :

    Wat een prachtige fotos
    Dit is toch iets om nooit te vergeten
    Wat een geweldige ervaring

  • 13 Juli 2011 - 20:25

    Gertjan:

    Hey linda wat een super mooie dag moet jij gehad hebben.Zou zo met je willen ruilen. Groetjes gjb

  • 13 Juli 2011 - 20:28

    Linda Hilbink:

    Het was een geweldige dag!
    Denk niet dat veel mensen uit mijn klas kunnen zeggen dat ze dat gedaan hebben en al helemaal niet onder werktijd :)

  • 13 Juli 2011 - 20:43

    Gea Dillerop:

    Jeetje wat kun jij schrijven zeg en wat heb jij een prachtige stage gehad.
    Heb deze site net ontdekt maar ga er binnenkort maar eens voor zitten om alles te lezen, heel erg leuk.
    Met die dolfijnen was toch wel de topper want wie wil dit nu niet, helemaal geweldig.

    Nou goede reis terug en geniet er nog een paar dagen.
    groetjes
    Gea

  • 13 Juli 2011 - 20:46

    Linda Hilbink:

    Heey Gea!

    Wat leuk ja dat jij het nu ook leest :)
    Ja je moet toch wel opschrijven wat je elke dag doet anders ben je het zo weer kwijt en dit is wel een hele handige manier om thuis iedereen ook te laten weten wat je die dag uitspookt :)

  • 13 Juli 2011 - 20:46

    Sannie:

    Hay Linda wat super gaaf zeg.Ben best jaloers.Wat een mooie foto's.Dit is iets om nooit te vergeten zo een kans krijg je niet gauw weer.Nog een paar daagjes en dan ben je weer terug.Nou denk dat Rene het helemaal geweldig vind als je terug bent(en wij ook stiekum wel)Tot gauw en geniet nog maar even.Groetjes Sannie

  • 13 Juli 2011 - 20:48

    Linda Hilbink:

    Haha! Iedereen is best wel jaloers (A)
    Zou ik ook zijn hoor!
    Het was echt zooooo geweldig!!!
    Als je de kans krijgt moet je het echt doen! Maandag al weer thuis, dat is best wel heel erg raar want ik hoorde dat het vandaag 14 graden was, nou doe er hier maar 20 bij op in de schaduw! Dus dat wordt wel weer wennen als ik terug ben hoor!

  • 13 Juli 2011 - 20:55

    Gertjan:

    ALs ik jou was zou ik al vast in een koelkast gaan zitten kun je vast wennen aan het lekkere nederlandse klimaat hahahaha

  • 13 Juli 2011 - 20:56

    Linda Hilbink:

    NEEE!!!!
    Dat is veel te koud!!!!
    Ik wil nu nog wel even genieten van het heerlijke weer hierzo :)

  • 13 Juli 2011 - 20:56

    Rene:

    Echt wat een mooie foto's allemaal. :) Ben echt blij dat je het daar zo naar je zin hebt. Maar toch zal ik wel blij zijn als je straks weer terug bent. :)

    Groetjes Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Artémida

Athene

Attica Park

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2011

Een na laatste dag...

16 Juli 2011

Scuba Diving!

15 Juli 2011

Laatste stage dag

14 Juli 2011

Locken bij de katachtigen

13 Juli 2011

De grote dag! Zwemmen met de dolfijnen!
Linda

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 44288

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Alweer Griekenland

27 Mei 2011 - 18 Juli 2011

Athene

Landen bezocht: