Een heeeele lange dag! - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu Een heeeele lange dag! - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu

Een heeeele lange dag!

Door: LindaHilbink

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Juli 2011 | Griekenland, Artémida

Vanmorgen zijn we op tijd begonnen bij de savanne. Hier moesten we mee naar de hertjes, geiten, paarden en zwijnen. Deze hebben we gevoerd en schoongemaakt. Toen dat klaar was hebben we de beren naar buiten gedaan. Hier kon je heel dicht bij komen en heb daar dan ook een foto van gemaakt. Daarna was de pauze en na de pauze hebben we de kamelen, ezels, ganzen en iets van varkens ofzo schoongemaakt. Hier moesten we ook het water van doen maar dat zat vol met alg... Ik zei nog tegen Aalt kijk uit want dat is echt heel erg glad. Ja hoor komt wel goed, ik draai me om en Aalt ligt :P
Deze watergevallen gaan dicht met een dop, ja duh, maar onze slimme begeleider gemaakt Manos is de dop kwijt geraakt en na een half uur zoeken kwam ie tot het slimme antwoord dat ie hem kwijt was! Dus dan maar creatief en er een vuilniszak in doen, ja dit was zijn oplossing en niet de onze! Dit ging natuurlijk hartstikke goed dus moesten we opzoek naar een dop maar natuurlijk was het een oude pijp en hadden ze daar geen dop meer voor. Uiteindelijk hebben ze er een nieuw stuk aangezet en was het klaar. Net voor de pauze werden we gebeld, we moesten een konijn ophalen bij de ingang die gedumpt was door de eigenaar. Na deze meegenomen te hebben hadden we pauze. Na de pauze hebben we een ander verblijf van geiten schoongemaakt. Wat een takkewerk zeg! We hebben nog niet eens de helft gedaan en we hadden al tien vuilniszakken vol! Dit in de brandende zon was echt niet fijn... Daarna hebben we de zakken naar de vuilnisbelt gebracht. Daarna hebben we niet veel meer gedaan en was het eigenlijk tijd om naar huis te gaan. Hier had ik nog niet zon zin in en kreeg het aanbod om mee te gaan locken. Dit vond ik wel leuk en heb dat dan ook gedaan. Laura had hier geen zin in en is dus naar huis gegaan. We hebben eerst nog een aantal vogels gevoerd die jongen hadden. Daarna hebben we de papegaaien uit onze hand banaan gevoerd en daarna hebben we de pinguïn weer gedwangvoert :) Ook hebben we nog een aantal rondjes gereden en hebben we nog een pauze gehad zodat we konden eten... Dit betekende 3x op 1 dag tosti als eten... Na de pauze hebben we nog wat voer gepakt en hebben we gewacht tot 8 uur zodat we konden beginnen met opsluiten. Eerst naar de Cheeta's, toen deze binnen waren zijn we naar de neushoorns gegaan en hebben die naar binnen gedaan. Hierna volgenden de dwergnijlpaardjes en de savannestal. Hier moesten eerst de zebra's naar binnen maar die wilden niet dus dan maar eerst een giraffe. Deze luisterde heel goed dus dat wou mooi. Daarna kwam er een zebra aan dus ik ben snel in een verblijf gaan staan omdat ik niet te dichtbij wou komen want ze kunnen nogal trappen met hun achterpoten. Sta ik daar komt dat beest ineens op me afgerend! Ik kon er nog net uitkomen maar had mijn hart in mijn keel zitten!
Toen ie in zijn hok zat was ik blij! Nu moesten de volgende vier nog dus ik ben maar snel ergens anders gaan staan. Nu maar in een paadje tussen de verblijven in. En ja hoor komt dat beest in paniek daarheen! Ik paste er niet bij langs en heb geluk gehad dat ik niet getrapt ben! Elmos en Stellios hebben hem daar uit kunnen krijgen maar waren niet zo blij met mij dat ik hem daar in heb laten gaan want het was te smal en dan raakt ie in paniek en dan gaan ze trappen. Ze waren me even vergeten te vertellen dat ik me groot moest maken en dat als ik een stap naar achteren deed dat beest juist een stap naar voren deed en als ik meer stappen deed dat beest genoeg wist en op me af komt! Handig voor een volgende keer! Ik was blij toen alles gewoon binnen zat hoor. Daarna moesten we de dieren die buiten bleven voeren, dit waren een paar struisvogels, orixen en een paar hertachtige dingen. Hier zouden we in Nederland ook echt niet bij in gaan maar hier kan alles. Daarna hebben we nog een paar Orixen ergens anders gevoerd en daarna hebben we de vogelhuizen dichtgedaan. Tot slot hebben we de beren naar binnen gedaan. Het mannetje Vivor is redelijk tam en die hebben we dan ook druifjes gevoerd uit de hand en die pakt ie dan met zijn mond aan! Echt wonderbaarlijk! Dat beest heeft een tanden daar wordt je niet vrolijk van en dan pakt ie dat druifje heel voorzichtig met zijn tong!:O Toen was dat klaar en moesten we de afwas nog even doen en wachten op Dimitrie want die gaat met dezelfde bus als ik en ik wou niet alleen. Hij kreeg een tijger niet naar binnen dus dat duurde allemaal wat langer. Daarna heeft Stellios zijn vriendin ons allemaal meegenomen naar de bushalte en heeft ons daar gedumpt zodat we met de bus konden. Eindelijk om 22.30 thuis na 13.5 uur gewerkt te hebben:) Ik ben wel erg moe maar het was het wel echt waard! Nu maar snel slapen want morgen gaan we met de dolfijnen zwemmen!!! We hebben er zin in!!:D

  • 12 Juli 2011 - 20:51

    Opa En Oma :

    wat een belevenis dat zwemmen met die dolfijnen geniet er maar lekker van want zo"n kans krijg je niet gauw weer

  • 12 Juli 2011 - 21:07

    Mam:

    Dat je er na 8 uur werken nog niet flauw van bent, zegt alles over hoe mooi je het vind.
    Ik heb trouwens echt geen idee wat orixen zijn... Zal het straks wel even opzoeken op google :)
    Ik heb vandaag voor het eerst sinds heel lang weer ge zumba'd.
    Zweten en afzien hoor.Volgende week kun je weer mee. We krijgen trouwens de hele zomer Annika want Gea mag de rug de hele zomer niet belasten.Groetjes en tot morgen.

  • 12 Juli 2011 - 21:11

    Sannie:

    Zo dat was zeker een lange dag,maar ook spannend als zon zebra op je afkomt.Morgen met de dolfijnen zwemmen,lekker geniet er maar van zo een kans krijg je niet gauw weer.Wij zijn vanavond weer terug gekomen vanuit Heerde.Zouden nog tot morgen blijven maar vandaag was het nog droog en mooi weer,dus dachten we we breken de voortent op en gaan.Zo hebben we alles mooi droog en schoon binnen.Hebben zelf de caravan alweer in de stalling schoon en wel.Hennie moet donderdag ook al weer werken en ik maandag.Volgende week maandag kom je alweer,wat is het snel gegaan en wat heb je veel meegemaakt,super leuk.Nou tot gauw groetjes Sannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Artémida

Athene

Attica Park

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2011

Een na laatste dag...

16 Juli 2011

Scuba Diving!

15 Juli 2011

Laatste stage dag

14 Juli 2011

Locken bij de katachtigen

13 Juli 2011

De grote dag! Zwemmen met de dolfijnen!
Linda

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 44507

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Alweer Griekenland

27 Mei 2011 - 18 Juli 2011

Athene

Landen bezocht: