Dagje vrij dus met onze ouders toeren! - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu Dagje vrij dus met onze ouders toeren! - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu

Dagje vrij dus met onze ouders toeren!

Door: LindaHilbink

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Juni 2011 | Griekenland, Artémida

Vandaag hadden we een dagje vrij zodat we met onze ouders Athene in konden gaan. We waren al redelijk vroeg opgestaan omdat we al op tijd met onze ouders in Athene hadden afgesproken zodat we nog veel konden zien en doen deze dag. Alleen viel het opstaan ons redelijk zwaar want we waren om half drie vannacht nog marschmallows aan het eten want we konden niet slapen. Na aangekomen te zijn in hun hotel zijn we in de metro gestapt om naar het Syntagmaplein te komen om hier met een treintje wat dingen te zien. In het treintje was het echt heel erg leuk. De man bij wie je de kaartjes moest kopen vond dat we met drie kinderen waren dus dat scheelde weer mooi :) Elke keer zat hij te geinen en we hadden hem gevraagd een foto van ons allen te maken in het treintje. Toen hij 1 gemaakt had zei hij: 1 picture is 1 euro! Haha hij had er drie gemaakt maar heeft er niets voor gevangen :P In het treintje was het gewoon heel erg leuk om een klein deel van de stad te zien enz. Maar de moeder van Laura kwam er al gauw achter dat ze de kaartjes kwijt was geraakt en dat zou betekenen dat we geen ander treintje meer in konden. Ze is dus maar heel voorzichtig naar de aardige man gelopen en die begon te lachen en schreef op een briefje dat we betaald hadden en met hoeveel personen we waren. Zo konden we toch nog in een ander treintje instappen :) We stopten bij het Acropolis, hier konden we naar boven lopen. Ronald en papa hadden geen zin in die hele klim dus zijn ze beneden blijven zitten om mensen te kijken. De rest wou wel graag even boven kijken maar toen we bij de tickets kwamen hadden we zoiets van ja doei!!! 12 euro per persoon om een paar muurtjes te zien! We zagen toen een mooie berg voor ons en zijn daar op gegaan. Hier konden we heel Athene zien en mensen wat is die stad groot zeg! Je kan je het echt niet voorstellen! Vanaf de berg konden we hele mooie foto's maken met het Acropolis op de achtergrond! Dit was zelfs nog mooier dan er daadwerkelijk in gaan! Niet dat we dat nu weten maargoed, wij vinden nu van wel :P
Voordat we naar boven gingen had ik al wat leuks gezien wat die zwarte mensen daar verkochten, ja het klinkt vast heel dom maar ik vond het leuk. Het is een flubberig roze varkentje die je op een vlakke oppervlakte kunt smijten zodat ie uitelkaar splat. Daarna komt ie vanzelf weer omhoog en heb je je schattige varkentje terug :) Ja ik vond het leuk! Dus ik had al even bij zon gastje gekeken en hij wou natuurlijk meteen wat verkopen. Mam zei dat we na de klim terug zouden komen bij hem om wat te kopen. Nou inderdaad, we waren terug bij Ronald en papa en die man had ons al gezien en kwam meteen naar ons toe. Nu heb ik een roze en Nick een oranje varken :) Zo wij blij en die vent ook weer blij. Toen zijn we maar weer richting het treintje gelopen en wie stond daar? Ja hoor die aardige man! Hij zag ons ook meteen en stond al met zijn armen omhoog en vond het natuurlijk weer helemaal geweldig dat we weer met hem meegingen! Toen we weer allemaal in het treintje zaten gingen we weer verder. We stopten ook bij het Acropolis museum maar hier stapte echt helemaal niemand uit dus dat was wel duidelijk hoe daar over gedacht werd :P We vervolgden onze tour weer door de smalle straatjes en dat ging natuurlijk mis! We maakten een bocht naar links en rechts stond een auto... De eerste 3 delen gingen goed maar in het 4e en laatste deel waar wij in zaten kwam ie toch wel heel dicht bij. We dachten dat het niet goed zou gaan dus we schreeuwden al dat ie moest stoppen enz. Gelukkig stopte hij maar daarna ging hij ook gewoon weer verder! En ja hoor! Krrrrrggrggrrr!!! Dat was de mooie witte auto! We zaten er met ons karretje tegenaan! Ja wat doe je dan? Je springt eruit. Maar ja de rechterkant stond tegen de auto aan maar dat was wel de enigste kant waar je uit kon stappen. Dan maar over de linkerkant wurmen. De aardige man kwam eraan en aan aantal straatkinderen... Die begonnen ineens aan het karretje te roppen en te doen! Het karretje begon toen te stuiteren en zo konden we hem wat meer naar links krijgen zodat we de bocht konden halen. De bestuurder begon al weer te rijden en raakte de auto alweer! Dus wij weer schreeuwen maar we zaten er alweer in. Dus wij maken dat we wegkwamen maar Jacqueline redde dat niet want ze was onderuit gegaan bij het Acropolis dus ze had behoorlijk last van haar been dus die zat er nog in. En wij maar met ze allen roppen aan dat ding en wat een lol hadden we! Mama had er nog wel een foto van gemaakt maar die komt hier nog wel op. Dat lukt nu nog niet. Maar die houden jullie nog te goed! Na eindelijk ver genoeg van de auto gewipt te zijn vervolgden we onze reis weer. Alleen die man deed niets met die auto. Nee want die mocht hier niet parkeren dus eigen schuld :P Daarna ging gelukkig alles wel goed en aan het eind heb ik nog gevraagd hoe vaak hij iets raakte. Zijn antwoord ja echt waar ik gebruik zijn woorden! Some times we hit a car every half a hour! Vertaling voor opa en oma, soms raken we elk half uur wel een auto! Ja wonderbaarlijk he! Het maakt ze niets uit en als ze wat raken ja jammer dan, moeten ze hun auto daar maar niet neerzetten! Echt wat hebben we een lol gehad met die man :) Als Manon en Rene hier overmorgen zijn gaan we daar ook nog een keer deze tour mee doen en zoeken we deze man weer op. We gaan net zo lang mee in dat treintje totdat we ook wat raken want dat is echt een heel spectakel en dat moet je gewoon gezien hebben! Dat is mooier dan het Acropolis vind ik hoor :P Na de tocht hadden we wel zin in wat lekkers dus hebben we even wat gehaald bij de Mc Donalds. Daarna wilden wij wel graag even shoppen maar Ronald en papa vonden dat maar niets. Die wilden liever op een terrasje gaan zitten om mensen te bekijken. Die hebben we daar dus maar gedumpt en wij zijn lekker even gaan shoppen. Toen we klaar waren zijn we ook nog even bij ze op het terrasje gaan zitten en hebben we een aantal cijfers voorbij komen horen, dit betekende dan wat ze van de voorbij lopende vrouw vonden :P Ja echt hopeloos he :P Daarna zijn we nog even naar het hotel gegaan om de strandhanddoeken en zwemkleding op te halen zodat we daarna weer richting onze studio konden gaan om nog een laatste keer te genieten van het strand. Hier hebben we een heleboel foto's gemaakt van ons allemaal :) Daarna hebben we nog even lekker gegeten in hetzelfde restaurantje als eergisteren en dat was gezellig :) Toen we alles op hadden hebben we onze ouders weer op de bus gezet na afscheid genomen te hebben en zijn we weer naar onze studio gelopen. Dit was best wel raar om weer afscheid van ze te nemen en om te weten dat ze vannacht ook nog gewoon hier zijn maar omdat we weer moeten werken kunnen we ze niet uitzwaaien. Nu duurt het nog bijna een maand voordat we ze weer zien. Maar we vonden het heel erg leuk dat ze nog even langs gekomen zijn hoor!
Nu gaan we maar eens vroeg naar bed, voor zover als dat nog kan, want morgen moeten we weer werken :)
Trusten!

• 21 Juni 2011 - 21:33

Gertjan:

Hey linda jullie zijn al een mooi rooie kreeften familie hahaha. Ik zou zo willen ruilen want hier is bijna elke dag wel regen terwijl vandaag de zomer begonnen is. Nog veel plezier in het verre griekenland en we blijven je volgen hoor groetjes ons 3