Roofvogels eten spaghetti? - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu Roofvogels eten spaghetti? - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Linda Hilbink - WaarBenJij.nu

Roofvogels eten spaghetti?

Door: LindaHilbink

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Juni 2011 | Griekenland, Artémida

Vandaag was mijn tweede dag dat ik met de monkey and cats team mee ben geweest. In de bus kwamen we al een collega tegen en daar zijn we dan ook mee naar de dierentuin gelopen. Alleen wist hij een andere bushalte die wel een stukje verder was maar wel dichter bij de dierentuin dan die andere. Dit is dus wel zo handig :) Ik ben toen met hem meegeweest en heb de apenverblijven schoongemaakt en heb ze gevoerd. Toen dat klaar was moest ik met Nikithas en een vrijwilliger mee. Hij dumpte ons bij de maki’s zodat we daar alles schoon konden maken. Daarna hebben we de cheeta verblijven schoongemaakt en daarna was het pauze tijd. Na de pauze hebben we nog snel even de linxen schoongemaakt. Toen dat klaar was werd ik met een nieuwe vrijwilligster gedumpt bij de chimpansees. Ze hebben een binnenverblijf waar ze lekker kunnen spelen en met stront kunnen gooien en kliederen. Dit moesten wij dus schoonmaken. Echt waar wat een leuk kwarweitje! Stront overal aan de muren, over de ramen en echt overal! Opeens moesten we er heel snel uit want er kwam een groep kinderen aan die allemaal een box met eten erin gemaakt hadden. Dit moest aan de apen gegeven worden dus moesten ze eerst naar binnen en wij moesten toen snel het verblijf in om daar de dozen te verstoppen. Toen we ze er weer uit lieten vonden ze het helemaal leuk om het voer er uit te peuteren. Daarna was het lunchtime en hebben we natuurlijk weer een lekkere tosti gehad :) Na de pauze mocht ik mee met Andrea, we gingen met ze vieren naar de kleine poema’s maar ze waren niet zo lief vandaag. Gister trouwens ook niet want wat ze eerst bij mij hebben geprobeerd is nu goed gegaan bij Andrea. Ze heeft nu drie hechtingen in der lip en praten en eten gaat moeilijk. Maargoed, vandaag waren ze weer niet leuk bezig en sprongen meteen tegen je aan en probeerden in je te klimmen! Ook beten ze alles wat los en vast zat dus de twee andere vrijwilligers vonden dit niet zo heel erg leuk. Gelukkig waren ze afgelopen maandag nog lief toen onze ouders erbij waren :) Toen we uitgespeeld / flauw van ze waren hebben we een rondje gemaakt in het karretje door het park heen en hebben allemaal verhalen gehoord over de katachtigen. Dit was heel interessant en toen we verder reden zag ik ineens dat er van een katachtige het slot niet door de deur gedaan was! Andrea is meteen uit het karretje gesprongen en was helemaal blij dat ik dat gezien had en ze noemde me “Good slave”, goeie slaaf :P Na het rondje hebben we nog even wat paden schoongemaakt en toen dat klaar was zagen we een model in het nieuwe leeuwenverblijf zitten. Ze zat hier met een baby poema voor een fotoshoot. Juist, en ze was nog lelijk ook! Eén grote make-up bende! Toen het vier uur was mochten we gaan maar toen zei Elmos dat hij nog wat met de roofvogels moest doen dus zijn we meegegaan. Dat modelletje moest op de foto met een roofvogel waar ze doods benauwd voor was! Elmos wou de Eagle op zijn handschoen zetten en dat wicht zag dus dat het een deel van een kuikentje was. Ze schrok zich dood en vond het walgelijk! Ja wat had je dan verwacht? Dat ze spaghetti aten?! Dat wicht was helemaal bang en toen ze eenmaal op haar handschoen zat begon ze te slaan met haar vleugels. Dit vond ze helemaal niets meer, maarja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden? Ze hebben het nog geprobeerd om de vogel op haar handschoen te krijgen maar ze wou gewoon absoluut niet! Dus ik zei al, Tja te veel make-up he :P Ook zat er een pousti eerste klas bij! Hij droeg een roze zonnebril, een roze elastiekje om zijn arm en roze schoenen! Ja dat kan niet missen dat is de visagist en ja hoor! Het haar moest weer gedaan worden en daar kwam de lakbus al te voorschijn. Ook zat haar hele lichaam onder de make-up. Ook was ze zo goed als plat maar die bikini moest toch weer wat verder naar beneden om net wat meer te zien. Ik werd er gewoon misselijk van door ernaar te kijken! Toen ze de handschoen bekeek zag ze dat ie vies was! Iewl bah! Ja wat denk je dan? Dat die dingen schoon zijn? Dat we ze elke keer schoonmaken nadat er een kuiken ingezeten heeft? Echt waar volgens mij zijn alle modellen dom! Later lukte het dan toch met een andere vogel. We hebben ons kapot gelachen om de “poses” die ze deed. Ik moest voor de zekerheid een aantal kuikens ophalen voor als er wat gebeurde dus die had ik de hele tijd in mijn handen. Op een gegeven moment komt Elmos eraan en knijpt een keer goed in mijn handen zodat die kuikens bijna uit elkaar splashen! Dat was echt zo smerig! Gelukkig was er maar eentje een beetje geknapt dus die heb ik mooi naar zijn kop gesmeten :P Je had die gezichten moeten zien van die mensen voor dat model. Echt geniaal gewoon :P Om 5 uur waren we klaar dus we hebben mooi een uurtje langer gewerkt dus dat is weer mooi meegenomen. Elmos heeft ons met zijn auto naar de bushalte gebracht dus hoefden we dat hele klere-end niet meer te lopen :) In de bus was het natuurlijk weer stampens druk maar gelukkig ging er eentje uit waar ik naast stond. Ik dacht dat plekje is van mij. Net op dat moment komt daar een vent aanlopen, geeft me een dauw en gaat zitten! Dus ik zeg al tegen Laura, Is er eindelijk plek komt die vent eraan gelopen geeft ie me een dauw en gaat daar lekker zitten terwijl ik dat net wou doen! Je kunt wel raden hoe dat eruit kwam. Hoor ik ineens: sorry wou jij hier zitten? Ow ***!!! Een Nederlander! Ik heb ook niets meer gezegd en Laura maar lachen :P Later kwam er recht voor hem twee plekken vrij dus daar zijn we maar gaan zitten. Gelukkig zei hij niets meer over die plek en hebben we gewoon gepraat. Ineens zakt er naast ons een vrouw in en iedereen schreeuwde naar de buschauffeur dat hij moest stoppen enz. Een aantal mensen hadden hun stoel al afgestaan voor haar en toen het beter leek te gaan zijn we maar weer gaan rijden, nog geen halte verder zakt ze zo weer weg en begon het weer van voor af aan. Later is ze de bus uitgestapt en daar gaan zitten. We weten niet hoe het afgelopen is maar we denken dat het kwam door de warmte. Het zweet kwam er overal in stroompjes vanaf dus… Maar nu zijn we weer lekker in onze studio en gaan heel vroeg naar bed want morgen beginnen we weer om 6 uur en werken dan maar tot 9! Daarna gaan we rennen voor de bus zodat we op tijd op het vliegveld zijn om Rene en Manon op te halen!!:D We hebben er zin in!!!

  • 22 Juni 2011 - 17:57

    Nickerd:

    Wij zijn alweer in NEderland:S WIL WEER TERUG! Morgen moet ik naar school :( Ach ja tenminste geen gesnurk van papaXD Maarja veel plezier de komende dagen!

  • 22 Juni 2011 - 18:05

    Mam:

    Die verhalen zijn nog leuker als je het zelf ook gezien hebt. Wat een ervaring zeg!!!
    Het openbaar vervoer in Griekenland is echt niet normaal. Het woordje vol kennen ze gewoon niet. Hoezo vol je kunt er altijd nog wel wat bij proppen.
    Vanmorgen in de metro was dat ook echt niet normaal. Wij kwamen aanlopen maar hij zat zo vol dat wij zeiden : we wachten wel eentje. Nou dat helpt echt niets hoor want tegen dat de volgende komt ( 5 minuten ) stond er alweer zoveel dat je stijf tegen elkaar aan stonden. Dat is met ruim 30 graden echt geen pretje. Maar uit het vliegtuig stappen en merken dat het hier maar 15 graden is en het ook nog regent helemaal niet. Wat een afknapper. Wij hebben het in ieder geval heel leuk gehad en ik hoop dat rene en Manon het net zo leuk zullen hebben. En oh ja Linda in het vervolg toch maar iets rustiger met schelden in het Nederlands :)

  • 22 Juni 2011 - 18:23

    Linda Hilbink:

    HAHA!
    Het viel nog best mee wat ik gezegd heb (A) Het kon veel erger! We hebben ook een woordje grieks geleerd, Fijé! Dat betekend iets van oprotten ofzo.. is wel handig in de bus leek me ;)

  • 22 Juni 2011 - 18:36

    Mam:

    Als dat zo'n engerd is als laatst in de bus met dat staartje dan zou ik me maar mooi stilhouden....
    Ik ben trouwens blij dat wij nog met de poema's hebben kunnen spelen want het lijkt er op dat dat bijna niet meer mogelijk is. Wees alsjeblieft voorzichtig.

  • 22 Juni 2011 - 18:37

    Linda Hilbink:

    Haha dat komt wel goed ;)
    Kan wel handig zijn als je een woordje weet toch :) Dat bleek laatst wel!

  • 22 Juni 2011 - 18:49

    Sannie:

    Hay Linda,nou Rene heeft de koffer al goed vol.Hij heeft er heel erg veel zin in.Kan die jou eindelijk weer zien.Breng hem vannacht naar Schiphol.Heb ook wel zin om mee te komen als ik al je verhalen zo lees.Maar goed wij moeten nog een paar daagjes wachten voordat wij naar Spanje gaan.Als het tenminsten goed gaat met oma Plas.Ze ligt weer in het ziekenhuis,misschien heeft Rene wel al iets verteld.Morgen hebben we een familiegesprek.Ik weet het niet ze is nu wel behoorlijk ziek.Haar nieren werken niet meer goed.Maar goed ik wens jullie veel plezier met elkaar.Groetjes tot gauw.

  • 23 Juni 2011 - 11:21

    Opa En Oma:

    hoi Linda we zijn gisteravond nog even bij je ouders geweest om te horen hoe zij het hebben gehad nou dat weet je wel heel erg mooi we hebben ook de fotos bekeken prachtig hoor wat fijn dat je nu een paar dagen vrij bent nu rene er is even een kleine vakantie moet je maar denken geniet maar lekker heel veel groetjes van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Artémida

Athene

Attica Park

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2011

Een na laatste dag...

16 Juli 2011

Scuba Diving!

15 Juli 2011

Laatste stage dag

14 Juli 2011

Locken bij de katachtigen

13 Juli 2011

De grote dag! Zwemmen met de dolfijnen!
Linda

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 44505

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Alweer Griekenland

27 Mei 2011 - 18 Juli 2011

Athene

Landen bezocht: